"MY HEART IS BEATING FOR FREEDOM" SAID TO KDC.
search

Son viraj.. Erasmus

Erasmus yolculuğunda büyük bir aşama kaydetmiş bulunmaktayım. Eğer kısa bir araştırma yaptıysanız veya diğer yazılarımı okuduysanız çek cumhuriyeti vizesinin çıkması altmış gün kadar sürmekte olduğunu biliyorsunuz. Zaten erasmus işlemlerinde en çok beklediğim bölüm burasıydı.

Genel bir bilgi verecek olursam vize başvurusunu 28 kasımda yapmıştım ve dönüşü 18 ocakta toplu olarak cevap maili olarak geldi ama bu süreç zarfında yılbaşı tatili christmas tatilleri vs tatiller olduğunu da belirtmeliyim. Yani bekleme süremin bu sebeple uzadığını düşünüyorum.

Mail içeri olarak kısaca pazartesi – perşembe günleri sabah 09:00 ila 12:00 arasında gidip vezimizi alamamızdı. Başvuru yazısında pasaportu teslim etmediğimizi söylemiştim bu sebeple giderken pasaportu, seyahat sigortası ve başvuruda verilen kartı götürmemiz gerekiyor. Bu arada belirtmeliyim ki bu bekleme süreci arasında Erasmus koordinatörlüğünden
gelen mail ile vizemizi aldıktan sonra hibelerin yatırılması için erasmus sözleşmesi yapacağımıza dair bilgi edindik.

Ben işlemlerimi hızlandırmak için -ki daha uçak bileti almamıştım ve giderek pahalılanmaya başlamıştı- erkenden ankranın yolunu tuttum. Yapıcağımız işlem cok basitti konsolosluğa gittim pasaportumu , seyahat sigortasını ve kartı teslim ettim ve yaklaşık 5 saat sonra gelmemi istediler. Bunu beklemiyordum ama malesef yapacak birşey yoktu.
Bende ankarayı keşfe çıktım neyse konumuza dönecek olursak dedikleri saatte geri gittim ve pasaportumu geri aldım.

Gördüğüm ilk şey -şansım tutar diye denediğim- vize başlangıç tarihiydi. Bir ihtimal başvuru formuna göre vize verebilirler diye vize başlangıcı olarak 15 Ocak yazmıştım, yemedi, Hangi tarih aralığında başvurursanız başvurun herkesin (UJEP’e gidecek olan) vize başlangıcı 4 Şubattı yani kabul belgesi üzerinde yazılı olan tarihlerde vize çıktı.

Belirtmem gereken birşey daha var belgelerinizi teslim etmeden önce seyahat sigortasının veya tr/cz 111 belgesinin fotokopisini alın zira ilk gittiğinizde sizden alıyorlar ve sonra gittiğinizde ise aslını geri verip fotokopisini istiyorlar. Benim şansıma -görevli kadının mutlu bir anına denk geldiğini düşünüyorum- içeriden fotokopi çekiverdi anacak sizi dışarı gönderebilir.

Vizemi aldıktan sonra ise bi’an durdum ve işin ciddiye bindiğini farkettim o zaman kadar sadece prosedürle uğraşmaktan kavrayamamıştım ama ciddi ciddi gidiyorum ve mutluyum..

Vize için yaptığım araştırmalardan edindiğim bir kaç bilgiyide sizle paylaşmak isterim. Vizenizin üzerinde MULTİ gibi bir ibare var ise eğer ilk olarak vize alınan ülkeye girmek durumunda değilmişiz. Kabul belgesini üzerinde ilk giriş yeri soruluyordu ama bilemiyorum deneyip göreceğim. Çünkü ben direk olarak Çek Cumhuriyetine gitmiyorum. Önce Almanya ordan tren ile üsti gibi duruyor bakalım tecrübe ettikten sonra yine görüşürüz..